Yogastretch för fysiskt aktiva

Med vår yogastretch kan du förbättra din prestationsförmåga i din favoritsport. Om du är otränad jobbar du bara lugnt och mjukt, och lyssnar på din kropp.

Vår yogastretch innehåller dynamiska uppmjukningsövningar, dynamisk stretch, isometrisk stretch samt avslappnad stretch. Varje lektion avslutas med något av följande: avslappning, stående eller sittande meditation.

Lektionen är designad att skapa förutsättning för en aktivering och utveckling av kroppens energisystem och för en gradvis integrering av energisystemet med den fysiska kroppen. Detta är ett primärt steg inom yoga, som dock tyvärr ofta tappas bort. Det kan låta abstrakt, men vi förklarar denna process vidare på lektionerna, samt ger konkreta demonstrationer av vad det innebär i praktiken.

Träningen är relativt mild för överkroppen, där vi mjukar upp och öppnar upp utan direkt belastning. Den kan därför fungera utmärkt även om du har problem med nacke, axlar eller bröstrygg. Många elever rapporterar t.o.m. stora förbättringar i dessa områden efter en tids träning. Från höften och nedåt jobbar vi däremot lite tuffare.

Varför den här träningen har mycket god potential till att förbättra din prestationsförmåga i din favoritsport berättar vi mer om på lektionerna. 

Varmt välkommen till vår yogastretch!

© yogastretch.se 2017